از فروشگاه تخصصی آهن رویال و استعلام قیمت لحظه ای آهن و کلیه مقاطه فولادی بازدید فرمایید.

بازدید از فروشگاه
دانشنامه ورق

بالاترین کیفیت ورق های گالوانیزه توسط چه کارخانجاتی تولید می شوند؟

Rate this post

ورق‌های گالوانیزه (galvanized steel sheet) یکی از مهم‌ترین محصولات صنعت فولادسازی هستند که با پوششی از جنس فلز روی یا زینک (Zn) پوشانده شده است. این پوشش سبب می‌شود تا فلز در برابر رنگ زدگی و خوردگی مقاوم شود و به دلیل همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ورقهای گالوانیزه در ایران خواهیم پرداخت.

بهترین کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در ایران

کارخانه‌های فولاد بسیاری در ایران به تولید ورق گالوانیزه و عرضه این محصول در بازار داخلی و خارجی می پردازند. توجه به کیفیت ورق‌های گالوانیزه یکی از مسائلی است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد. زیرا ورق گالوانیزه‌ی بی کیفیت در مدت زمان کوتاه‌تری آسیب دیده و از مقاومت کمتری در شرایط آب و هوایی نامناسب برخوردار است.

ورق گالوانیزه

هر یک از این کارخانه‌ها از استانداردهای ملی و جهانی مختلفی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. این استانداردها مشخصات دقیقی را در مورد ابعاد، ضخامت، خصوصیات مکانیکی و شیمیایی ورق‌ها تعیین می‌کنند. در این فرآیند، مقررات دقیقی برای تولید اجزای مختلف مقاطع فولادی تدوین می‌شوند. در ادامه به چند نمونه از کارخانه‌هایی که با بالاترین کیفیت ورق‌های گالوانیزه تولید می‌کنند می‌پردازیم.

1. شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از پیشتازان در زمینه تولید مقاطع فولادی و آهنی در کشور، به صورت مخصوص بر روی تولید ورق‌های فلزی، آهنی و آلیاژی متمرکز است. این واحد تولیدی با برخورداری از تجربه و تخصص چند دهه‌ای در این عرصه، توانسته است ورق‌های گالوانیزه با کیفیت عالی تولید کند که به طور کامل به استانداردهای بین‌المللی تطابق دارند.

از جمله ویژگی‌های ورق گالوانیزه فولاد مبارکه می‌فتوان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای گل ورق
  • خاصیت رنگ‌پذیری متوسط
  • قابلیت جوش‌پذیری عالی

فولاد مبارکه با زیرساخت‌های بالغ و تاریخچه بلند مدت، دارای خطوط تولید نورد گرم و نورد سرد می‌باشد. این کارخانه انواع ورق‌های فلزی را به شکل شیت و کلاف در ابعاد متنوع تولید و عرضه می‌کند. ورق‌های گالوانیزه‌ای که توسط این شرکت ساخته می‌شوند، معمولاً ضخامتی از ۰.3 تا 2.5 میلی‌متر دارند. وزن کلاف‌های ورق‌های گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان از 5 تا 8 تن متغیر است. این کارخانه با ظرفیت تولیدی سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن، به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشتازان در این صنعت شناخته می‌شود.

ورق‌های گالوانیزه تولید شده توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی می‌باشند. این ورق‌ها قابلیت جوش ‌پذیری بالایی دارند و در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. همچنین، این ورق‌ها با آلیاژی که دارای ناخالصی‌های غیر فلزی بسیار ناچیزی می‌باشد، تولید می‌شوند. این نکات در کنار تطابق کامل با استانداردهای جهانی، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را به عنوان یکی بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه با کیفیت تبدیل کرده.

2. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد کاشان علاوه بر ورق‌های گالوانیزه، توانسته است انواع ورق‌های فولادی دیگر را نیز با استفاده از خطوط نورد سرد و گرم تولید کرده و به بازار ارائه می‌کند.

ورق گالوانیزه شرکت امیرکبیر کاشان به روش غوطه‌وری گرم و به سه شکل رول، ورق مسطح و فرم دار تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های ورق گالوانیزه امیر کبیر کاشان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای گل ورق
  • خاصیت رنگ‌پذیری ضعیف
  • تنوع ضخامتی بالا
  • استحکام و سختی بسیار عالی
  • قابلیت انعطاف‌پذیری ضعیف

شرکت کارخانه فولاد کاشان با پایبندی به استانداردهای بین‌المللی و تمرکز بر کیفیت، نه تنها در بازار داخلی بلکه در سطح جهانی نیز به یک منبع قابل اعتماد برای محصولات فولادی با کیفیت از جمله ورق های گالوانیزه، تبدیل شده است.

کارخانه تولید کننده ورق گالوانیزه

3. شرکت صنایع هفت الماس

شرکت فولاد هفت الماس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه در ایران است که در خط تولید خود به تولید ورق‌های با کیفیت و استاندارد معتبر می‌پردازد. این کارخانه با سابقه تولید طولانی، توانسته است خط تولید خود را به سطح بالایی ارتقاء دهد و سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن از ورق‌های گالوانیزه با کیفیت بالا تولید کند.

ورق گالوانیزه شرکت هفت الماس به روش غوطه‌وری گرم پیوسته و در انواع کلاف یا کویل، ورق برش خورده، ورق فرم دهی شده به شکل سینوسی یا ذوزنقه‌ای و اسلیت گالوانیزه تولید می‌شود.

  • دارای گل ورق
  • خاصیت رنگ‌پذیری خوب
  • قابلیت انعطاف‌پذیری عالی

محصولات تولیدی شرکت فولاد هفت الماس دارای ضخامت‌های متنوع از ۰.۳ تا ۲ میلی‌متر و عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلی‌متر هستند. این تنوع در ابعاد و ضخامت، به مشتریان این شرکت امکان می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود، محصولات مناسب را انتخاب کنند. ورق‌های تولیدی این کارخانه از جمله ورق های گالوانیزه، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با رعایت استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

4. کارخانه تاراز چهارمحال

کارخانه تاراز، به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی ورق‌های پوشش‌دار، از جمله ورق‌های گالوانیزه، شناخته می‌شود. این واحد تولیدی سالانه حدود ۳۳۰ هزار تن محصول تولید می‌کند و محصولات ورقی تولید شده توسط این کارخانه در بازار مصرف محصولات خانگی دارای کاربردهای فراوانی هستند.

سطح صاف و براق، رنگ‌پذیری، انعطاف‌پذیری و جوش‌پذیری مناسب و استحکام در عین نازکی از ویژگی‌های ورق گالوانیزه تاراز است. این ورق در صنعت خودروسازی، ساختمان و تولید لوازم‌خانگی کاربرد فراوان دارد. و تقاضای بالایی پیدا کرده

  • از نظر کیفیت و قیمت در رده متوسط
  • بدون گل ورق
  • خاصیت رنگ‌پذیری خوب
  • قابلیت انعطاف‌پذیری خوب
  • ظاهری زیبا

ورق گالوانیزه

5. کارخانه فولاد خودرو شهرکرد

کارخانه فولاد خودرو شهرکرد با تخصص در تولید ورق‌های فولادی، نقشی حیاتی در بازار دارد و دارای ظرفیت حدود ۴۰۰ هزار تن در سال است. محصولات این کارخانه با رقابت با محصولات وارداتی سر و کله می‌زند و از نظر کیفیت در جایگاهی بسیار متمایز قرار دارد. ورق‌های گالوانیزه این شرکت را در بازار عواملی که در زیر ذکر شده به محبوبیت بالایی رسانده:

  • مقاومت، استحکام
  • قابلیت شکل و رنگ ‌پذیری
  • بدون گل ورق  
  • ظاهر زیبا و قیمت مناسب
  • دوام برجسته ورق‌های گالوانیزه

ورق گالوانیزه ورق خودرو شهرکرد برای استفاده در صنعت خودرو تولید می‌شود.

نتیجه‌گیری

ورق‌های گالوانیزه با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، به عنوان یکی از مقاطع حیاتی در صنایع مختلف به کار می‌روند. با توجه به رشد صنعت فولادسازی در ایران، بهترین کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه با کیفیت بالا توانسته‌اند با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در تأمین نیازهای داخلی و خارجی دست‌یابی به موفقیت کنند. انتخاب از میان این کارخانه‌ها به دقت و با توجه به نیازهای مختلف صنایع، می‌تواند به توسعه پایدار و افزایش کیفیت محصولات کمک کند.

خرید بالا‌ترین کیفیت ورق‌های گالوانیزه از آهن رویال

آهن رویال به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تأمین آهن آلات صنعتی و ساختمانی، خدمات مختلفی برای ورق‌های گالوانیزه ارائه می‌دهد. این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی و تجربه‌ای که در عرضه انواع مقاطع فولادی دارد، ورق گالوانیزه را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. از طریق آهن رویال، مشتریان می‌توانند با اطمینان کامل از خدمات با کیفیت در زمینه ورق گالوانیزه بهره‌مند شوند. تیم فنی و مجرب آهن رویال آماده است تا نیازها و خواسته‌های مشتریان را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. برای خرید ورق گالوانیزه و سایر مقاطع فولادی، می‌توانید از طریق سایت اقدام کرده و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و تجربه‌ی خریدی آسوده و به صرفه را از آن خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا