از فروشگاه تخصصی آهن رویال و استعلام قیمت لحظه ای آهن و کلیه مقاطه فولادی بازدید فرمایید.

بازدید از فروشگاه
مقالاتدانشنامه ورق

ساندویچ پانل و انواع آن

Rate this post

ساندویچ پانل یکی از مصالح پرکاربرد ساختمانی است که هرگاه سازندگان و طراحان قصد دارند، سبک و مقاوم بودن را با هم داشته باشند از این محصول استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی آهن رویال و به نقل از پایگاه خبری مسبوق، ساندویچ پانل همانطور که از نامش مشخص است، از دولایه بیرونی و یک لایه درونی(میانی) تشکیل شده است، لایه‌های بیرونی نقش محافظت را به عهده دارند و جنس آن‌ها عموما باید از ورق گالوانیزه ساده یا رنگی، کاغذ کرافت، فویل، آلومینیوم و یا ورق‌های آلومینیوم ساده یا رنگی باشد؛ لایه میانی نیز که نقش عایق را بازی می‌کند و عموما جنس آن‌ها پشم شیشه، پلی استایرن یا پلی اورتان و پشم سنگ است.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها در جنس، رنگ‌ و قیمت‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. همانطور که گفته شد یک لایه عایق میانی که جنس آن نرم و انعطاف پذیر است توسط دو لایه بیرونی محصور شده؛ نوع و جنس لایه‌ها با توجه به کاربرد ساندویچ پانل‌ها متفاوت خواهد بود. از لحاظ کاربرد دو نوع ساندویچ پانل وجود دارد، ساندویچ پانل دیواری و سقفی.

 

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی عموما در سقف سوله‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی که دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت این ساندویچ‌ها ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر است. این نوع از ساندویچ پانل به منظور جلوگیری از ورود آب به داخل سوله یا ساختمان به کار می‌رود تا بارش باران و برف نتواند به ساختمان آسیبی برساند. تفاوت پانل سقفی و دیواری در نوع طراحی آن است.

 

ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل دیواری نیز عموما برای نصب در پوشش دیوار منازل مسکونی، کارگاه، سردخانه و دیوار سوله استفاده می‌کنند و نسبت به پانل‌های سقفی شیب و فراز کمتری دارد؛ نوع آن بسته به کاربردش متفاوت است، به طور مثال در سردخانه‌ با دمای زیر صفر درجه از ساندویچ پانل با ضخامت 10 یا 15 سانتی‌متر استفاده می‌کنند، اگر دمای سردخانه بالای صفر باشد ضخامت 10 سانتی‌متر کافی است. عمدتا برای سردخانه از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند. در مصارف غیر سردخانه‌ای از ورق‌های فولاد رنگی استفاده می‌شود.

از لحاظ جنس نیز ساندویچ پانل‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، جنس ورق بیرونی و لایه میانی بسته به کاربرد آن با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین از لحاظ شکل نیز ساندویچ پانل‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

 

ویژگی یک ساندویچ پانل مرغوب چیست؟

وزن سبک، اجرا و نصب آسان، تنوع، مقاومت در برابر سایش و خوردگی، مقاومت در برابر حوادث و شرایط جوی، حمل آسان و … از ویژگی‌های یک ساندویچ پانل مرغوب به حساب می‌آید.

ساندویچ پانل و انواع آن
ساندویچ پانل و انواع آن

روند تولید ساندویچ پانل

تولید ساندویچ پانل به دو روش کانتینیوس و دیسکانتینیوس انجام می‌شود. در روش کانتینیوس به صورت پیوسته رول ورق و عایق به وسیله دستگاه مستقیما به ساندویچ پانل تبدیل می‌شود. ورق‌هایی که به این روش تولید می‌شوند، کیفیت بهتری دارند. روش تولید ساندویچ پانل تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول نهایی دارد اما در روش دیسکانیتیوس بوسیله یک لایه نازک چسب مخصوص لایه‌های بیرونی و میانی را به یکدیگر می چسبانند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ساندویچ پانل می‌توانید با شرکت آهن رویال تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا