از فروشگاه تخصصی آهن رویال و استعلام قیمت لحظه ای آهن و کلیه مقاطه فولادی بازدید فرمایید.

بازدید از فروشگاه
دانشنامه میلگرد

قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار چند است؟

Rate this post

قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار چند است؟ وضعیت آخرین قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان چگونه است؟ اگر مایل هستید قیمت میلگرد اصفهان را به روز بدانید، توصیه می‌کنیم که مطلب زیر را از دست ندهید.

ما در مجله اینترنتی آهن رویال، همواره سعی داریم که تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را بر اساس آخرین به روزرسانی ها ارائه دهیم تا بتوانید در این مورد تصمیم گیری درست تری داشته باشید. قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار و همچنین عوامل موثر بر آن را در این مقاله به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

میلگرد یکی از پرنوسان ترین سازه های آهنی است که به خاطر کاربرد آن در صنعت ساختمان، خیلی ها به دنبال آخرین قیمت آن هستند. نوسان قیمت میلگرد در برخی از موارد به صورت ساعتی و روزانه اتفاق می‌افتد و همین موضوع در فرایند خرید و تامین بودجه پروژه ها حائز اهمیت است. میلگرد ذوب آهن اصفهان به خاطر مرغوبیتی که دارد، همیشه در رصد مصرف کنندگان و انبوه سازان قرار می‌گیرد.

با توجه به ثبات بازار ارز، از ابتدای بهمن ماه، شاهد ثبات قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار بودیم، اما به یکباره، به خاطر تغییر قیمت ها، تورم و همچنین تغییرات جهانی قیمت ارز و طلا، قیمت میلگرد هم به فراخور افزایش یافت تا به این سطح قیمتی رسید.

قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار، هم اکنون ( در تاریخ 19 اسفند 1402) به شرح زیر می‌باشد:

در حال بارگذاری جدول قیمت، لطفا شکیبا باشید….

اما علت این افزایش و کاهش قیمت ها چیست؟ آیا قیمت میلگرد اصفهان به دلار ربط دارد؟ میزان تاثیر دلار در گران شدن قیمت میلگرد چقدر است؟

اگر به دنبال پاسخ سوالات خود هستید، تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد اصفهان

 

بررسی عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار

در اینجا بررسی می‌کنیم تا ببینیم که عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار کدام موارد هستند؟

ذوب آهن اصفهان، یکی از معروف ترین کارخانه های تولیدکننده محصولات آهنی و فولادی در کشور است و فرآورده های آن در بازار به شدت حائز اهمیت هستند. بسیاری از ساخت و سازهایی که در مناطق فلات مرکزی ایران انجام می‌گیرد، مواد اولیه مثل میلگرد خود را از ذوب آهن اصفهان تامین می‌کنند.

به همین دلیل قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار، برای بسیاری از انبوه سازان و پیمانکاران مهم است.

اما محصولاتی مثل میلگرد، تحت چه عواملی قیمت گذاری می‌شوند؟ قیمت آنها چگونه تغییر می‌کند؟ برای اینکه بتوانیم دلیل اختلاف قیمت روزانه میلگرد اصفهان را متوجه شویم، باید این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم و از شما دعوت می‌کنیم که حتما با دقت، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

حجم عرضه و تقاضا موثر بر قیمت میلگرد اصفهان

1- حجم عرضه و تقاضا موثر بر قیمت میلگرد اصفهان

یکی از ساده ترین پایه های اقتصاد، همین دو کلمه است: عرضه و تقاضا!

در هر جایی که عرضه و تقاضا از تعادل خارج شود، ما با افزایش یا کاهش قیمت روبرو خواهیم بود. بازار میلگرد اما این نوسان بیشتر به چشم می‌آید.

بدین گونه که اگر عرضه میلگرد از ذوب آهن اصفهان بیشتر از تقاضای آن باشد، قیمت میلگرد کاهش خواهد یافت. طبیعتا هرچقدر میزان ساخت و سازها بالاتری باشد، تقاضای بیشتری برای میلگرد رقم می‌خورد، اما مواقعی که ساخت و ساز در رکود است، قیمت میلگرد معمولا پایین تر از نُرم آن قرار دارد.

به همین ترتیب، اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت ها افزایش می‌یابد. بنابراین این موضوع تا حدی به فصل ساخت و ساز و پیک کار عمرانی نیز بستگی دارد و معمولا کارخانجات آهن به خاطر اینکه ضرر نکنند، سعی می‌کنند عرضه تولیدات خود را با توجه به فصل فعالیت های عمرانی تنظیم کنند.

2- قیمت دلار موثر بر نرخ میلگرد اصفهان

قیمت انواع میلگرد اصفهان در بازار، بر اساس نرخ ارز تغییر می‌کند. طبیعتا هرچقدر قیمت ارز در بازار آزاد با افزایش روبرو شود، قیمت میلگرد هم افزایش خواهد یافت.

یکی از عواملی که باعث قیمت شارپی میلگرد در روزهای اخیر گردیده است، همین افزایش قیمت دلار است که کم و بیش شاهد آن بودیم.

پس هر وقت قیمت دلار افزایش پیدا کرد، باید منتظر افزایش قیمت انواع میلگرد هم باشیم.

قیمت جهانی میلگرد

3- قیمت جهانی میلگرد

درست است که تمامی میلگردها و محصولات اینچنینی در کارخانه های کشور خودمان تولید می‌شوند، اما قیمت آن با نیم نگاهی به قیمت جهانی میلگرد تعریف می‌شود. به همین دلیل، اگر قیمت جهانی میلگرد افزایش یابد، بر قیمت میلگرد اصفهان نیز تاثیر می‌گذارد و آن را با افزایش روبرو خواهد کرد.

4- کیفیت برند تولیدکننده بر قیمت میلگرد اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان به واسطه فعالیت در عرصه های مختلف از جمله ورزشی، از بسیاری از کارخانه های دیگر معروف تر است. از طرفی گفتیم که فرآورده های ذوب آهن اصفهان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در بازار نسبت به دیگر کارخانه ها، طرفدار بیشتری دارند.

به همین دلیل، همواره قیمت انواع میلگرد ساده و آجدار ذوب آهن اصفهان، همیشه یک یا چند استپ از دیگر کارخانه ها بالاتر است. البته این اختلاف قیمت آنقدر فاحش نیست ولی می‌توان از آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار، نام برد.

هزینه های حمل و نقل موثر بر قیمت میلگرد

5- هزینه های حمل و نقل موثر بر قیمت میلگرد

بله، میلگرد را با کشنده های فوق سنگین جابجا می‌کنند و طبیعتا هرچقدر هزینه حمل و نقل افزایش یابد، به صورت غیر مستقیم، باعث افزایش قیمت نهایی میلگرد نیز خواهد شد. بنابراین دو عامل قیمت سوخت مصرفی ( معمولا گازوئیل) و همچنین تورم سالانه نرخ حمل و نقل، بر این موضوع بسیار موثر خواهد بود.

پس هرچقدر هزینه حمل و نقل میلگرد افزایش یابد، طبیعتا باید منتظر افزایش قیمت میلگرد اصفهان نیز باشیم.

6- هزینه تولید و مواد اولیه ساخت میلگرد

هزینه تولید میلگرد به هزینه مواد اولیه، هزینه کارگر و دیگر هزینه های خط تولید بستگی دارد. بنابراین، هرگاه این هزینه ها افزایش یافت، قیمت میلگرد هم افزایش پیدا می‌کند.

تا اینجا سعی کردیم که علاوه بر فی میلگرد اصفهان، عوامل موثر بر نرخ نهایی آن را نیز بیان کنیم که امیدواریم از این مطلب به اندازه کافی لذت برده باشید.

هزینه تولید و مواد اولیه ساخت میلگرد

جمع بندی و سخن پایانی

تامین میلگرد، یکی از دغدغه های پیمانکاران و انبوه سازان است. به این دلیل که نمی‌توانند بازرگانی های مورد اعتماد خود را پیدا کنند. از طرفی برخی از بازرگانی ها در تامین کلان، ناتوان هستند.

اما آهن رویال، دریچه خوشبختی شما برای تامین بدون دغدغه میلگرد خواهد بود.

  • ارائه فاکتور رسمی در سریعترین زمان ممکن
  • تخصیص کارشناس فنی از ابتدای روند تا مراحل نهایی ثبت سفارش
  • تعهد عودت بار توسط مشتری تا 7 روز
  • مشاوره فنی با برخورداری از دانش تخصصی در مورد انواع میلگرد
  • امکان خرید به صورت سبدی
  • امکان تامین بدون محدودیت
  • عرضه مستقیم از کارخانه

اینها تنها بخشی از مزایای آهن رویال برای خرید انواع میلگرد و دیگر فرآورده های آهنی و فولادی است. شما می‌توانید صفر تا صد تامین آهن آلات ساختمانی برای پروژه های مختلف را به ما بسپارید و کارشناسان ما همگام با شما تا آخرین مراحل، به راهنمایی و تبیین مسیر خواهند پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا