از فروشگاه تخصصی آهن رویال و استعلام قیمت لحظه ای آهن و کلیه مقاطه فولادی بازدید فرمایید.

بازدید از فروشگاه
مقالاتدانشنامه ورق

کاربرد ورق گرم و نحوه خرید آن از طریق بورس کالا

Rate this post

ورق گرم به دلیل محصولاتی که از این ورق تولید می‌شود یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی است، ورق گرم یا همان ورق سیاه برای تولید ورق‌های روغنی، پوشش‌دار و … در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی آهن رویال، ورق سیاه به عنوان یکی از محصولات استراتژیک زنجیره فولاد نقش اساسی را در صنایع مختلف ایفا می‌کند، برای تولید انواع لوله‌های انتقال نفت، گاز و آب، بدنه خودرو، کشتی و … باید از همین ورق‌ها استفاده کرد، به صورت کلی از ورق گرم در صنایع مختلفی همچون، صنعت ساختمان، لوازم خانگی، خودروسازی، کشتی‌سازی و … استفاده می‌شود.

نحوه خرید ورق گرم از طریق بورس کالا
نحوه خرید ورق گرم از طریق بورس کالا

مراحل تولید ورق سیاه

به طور کلی ورق‌ها به دو روش نورد گرم و سرد تولید می‌شوند؛ مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ورق، اسلب است. اسلب به‌وسیله غلتک‌هایی نورد شده و به ورق تبدیل می‌شود؛ برای تولید ورق سیاه باید از روش نورد گرم استفاده کرد، به این شکل که شمش در دمای بالای حرارت داده می‌شود تا بتوان بوسیله غلتک راحت به آن شکل داد. دو نوع ورق سیاه صنعتی و ساختمانی وجود دارد که در ساخت محصولات مختلفی استفاده می‌شود.

 

کاربرد ورق سیاه

همانطور که گفته شد کاربرد ورق سیاه بسیار گسترده است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صنعت ساختمان، کشتی‌سازی، حمل‌ونقل، لوازم خانگی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع فلزی سنگین و … از ورق گرم استفاده می‌شود، در ساخت انواع لوله، تیر ورق، ورق پوشش‌دار، روغنی و … نیز از انواع ورق استفاده می‌شود.

 

انواع ورق سیاه

ورق سیاه در گریدهای مختلف در بازار عرضه می‌شود، دو گریدی که بیشتر استفاده می‌شود گریدهای ST37 و ST52 هستند ،گرید ST37 ورق معمولی است و گرید ST52 نیز در دسته ورق سیاه صنعتی قرار می‌گیرد، عموما ورق‌ها به صورت شیت و رول یا کویل فروخته می‌شوند.

 

نحوه خرید ورق سیاه

برای خرید ورق سیاه می‌توان از طریق بورس کالا اقدام کرد، ورق روزهای دوشنبه در بورس کالا عرضه می‌شود. به این منظور خریداران نخست باید کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب و سپس در روز عرضه از طریق کارگزاری مربوطه اقدام به ثبت سفارش کنند. همانطور که گفته شد انواع ورق، دوشنبه هر هفته در بورس کالا عرضه می‌شود، برای خرید ورق گرم از طریق بورس باید پس از انتخاب کارگزاری و دریافت کد معاملاتی فرم درخواست پر شود. سپس کارگزاری با توجه به درخواست شما اقدام به خرید ورق می‌کند. شما خریداران عزیز می‌توانید از طریق سایت آهن رویال اقدام به استعلام قیمت و خرید مناسب فرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا