از فروشگاه تخصصی آهن رویال و استعلام قیمت لحظه ای آهن و کلیه مقاطه فولادی بازدید فرمایید.

بازدید از فروشگاه
ویدیو

تحلیل بازار فولاد در هفته اول مرداد ماه

Rate this post

 

مقاطع فولادی در صنایع مختلف و به‌خصوص صنعت ساخت‌و‌ساز کاربردهای گسترده‌ای دارند. با توجه به موارد استفاده فراوان از محصولات آهنی و فولادی، افراد فعال در صنایع وابسته به مقاطع فلزی همواره در تلاش برای مطلع شدن از جدیدترین نرخ این محصولات و به‌عبارتی تحلیل و پیش‌بینی بازار آهن هستند. باتوجه به همین موضوع  در تحلیل و پیش بینی قیمت ها طبق بررسی کارشناسان اهن رویال، هفته گذشته در اکثر مقاطع در بازار آهن ریزش قیمت داشتیم و در برخی مقاطع قیمت ها چندان شفاف نبود.

به طور مثال در میلگرد آجدار در اکثر شرکتها با کاهش 100 تا 200 تومانی قیمتها مواجه بودیم در صورتی که میلگرد ذوب آهن اصفهان روند معکوس و حتی در برخی روزها با افزایش قیمت 500 تومانی داشته

در مقاطع پر کاربردی مثل ورق روغنی و ورق گالوانیزه در اکثر کارخانه ها مثل هفت الماس با کاهش بالای 1000 تومانی مواجه بودیم اما در نبشی و ناودانی با کاهش کمتری مواجه بودیم.

هر چند که صرف نظر از قیمت؛ فعالان بازار فعلا در پی کشف کف قیمت قابل اتکای بازار هستند و البته مقاطعی همچون پروفیل ساختمانی یا ورق سیاه نوسان چندانی را تجربه نکردند.

و اما اکنون بعد از سه روز تعطیلی بازارو با توجه به اینکه دلار طی یک هفته گذشته تقریبا روند کاهشی داشته و قیمت دلار در کانال 48 هزار تومان نوسان های کوچکی را تجربه می کند، منتظر اعلام قیمتهای مقاطع فولادی از طرف کارخانه ها هستیم.

به نظر شما در شروع هفته با کاهش یا افزایش قیمت ها مواجه خواهیم بود؟

عوامل بسیاری در ایران و جهان بر تغییر لحظه‌ای نرخ مقاطع فولادی اثرگذار بوده و از از آنجایی‌که این عوامل دائما در حال نوسان هستند، پیش‌بینی زمان دقیق جهت خرید این محصولات امری دشوار محسوب می‌شود. بازه این نوسانات هر چند کوچک، ولی باعث تغییرات چشم‌گیری در هزینه کلی سرمایه‌گذاران و سازندگان می‌شود؛ از این رو توجه به تحلیل روزانه بازار آهن وفولاد، از بنیادی‌ترین مسائل در شروع پروژه‌های ساخت‌و‌ساز و عمرانی محسوب می‌شود.

پیگیری روزانه و هفتگی سبب می شود که از طرفی بتوانید از مناسب ترین زمان خرید مطلع شوید و از طرف دیگر به مرور زمان توانایی تحلیل بازار پیدا کنید. اگر شما نیز در گروه افرادی هستيد که به دلیل شغل خود نیاز به مطلع شدن از جدیدترین تغییرات قیمت فولاد دارید یا اینکه از علاقه مندان حوزه فولاد هستید با آهن رویال همراه باشید تا از جدیدترین تحلیل و پیش بینی بازار فولاد در هر هفته اول مرداد مطلع شوید.

درواقع تحلیل بازار آهن و فولاد، باید براساس اتکا به دانش تحلیلی و داشتن اطلاعات کافی درباره روند تغییرات قیمت محصولات فلزی انجام گیرد؛ چراکه پیش بینی روند بازار به دلیل تغییرات پی در پی و مستمر عوامل موثر بر تعیین نرخ محصولات همچون: ارزش دلار، بهای سوخت، هزینه حمل‌ونقل و… کاری بسیار دشوار و سخت محسوب می‌شود. در این صفحه از آهن آنلاین، مطالب و مقالات تحلیل و پیش بینی روند بازار آهن آلات را برای شما عزیزان قراردادیم تا با مطالعه و بررسی آن، برای خریدی مناسب تصمیم‌گیری نمایید.

 و اما اکنون در آستانه دومین ماه از تابستان، رکود بازار آهن و کاهش تقاضای خرید مقاطع فولادی، همچنان ادامه دارد. حتی بهبود نسبی شرایط سیاسی کشور و افزایش فروش نفت هم نتوانست مشتریان را به سمت این بازار سوق دهد و حالا با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر، بسیاری از مبادی فروش آهن نگران ادامه روند فعلی و حتی تشدید رکود در بازار فولاد کشور هستند. از سوی دیگر، کاهش قیمت محصولات آهنی هم در اوضاع فعلی منطقی به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد که در هفته‌های آتی، همچنان وضعیت غالب بازار، همین سیر نزولی قیمت‌ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا